Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς

Αρχική Συζητήσεις Odyssey Charter School Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς

Αυτό το θέμα περιέχει 5 απαντήσεις, έχει 2 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Χαράλαμπος Λεμονίδης 5 χρόνια, 8 μήνες πριν.

Επισκόπηση 6 δημοσιεύσεων - 1 έως 6 (από 6 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #537

    Καλώ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Odyssey Charter School να αρχίσουμε μια συζήτηση σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο Odyssey Charter School

    Καθηγητής
    Χαράλαμπος Λεμονίδης

    #539

    vguidoglou
    Συμμετέχων

    Γεια σας κ Λεμονίδη,
    Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία αυτήν και για την βοήθεια σας.
    Θα στείλω email στους δασκάλους τον μαθηματικών και στην κα Ματθεουδάκη για να γίνει η εγγραφή.
    Θέλω να δηλώσω μερικά πράματα και εύχομαι παράλληλα οι δάσκαλοι στην ομάδα θα κάνουν το ίδιο:
    Αʹ: βρίσκομαι στον ενότητα του πολλαπλασιασμού και θέλω να συνεχίσω στην αξία αριθμών(place value)
    Βʹ: θέλω να βρω δραστηριότητες στην μάθηση της προπαίδειας στις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν φράσεις στα Ελληνικά οι μαθητές μου(σε ζευγάρια ή σε ομάδες τον τριών).
    Γʹ: θέλω να προτείνω ως ένα πιθανό θέμα για την αρχή της χρονιάς τους Ολυμπιακούς Αγώνες(διότι έχουμε έναν αγώνα το Ahepa 5k κάθε χρόνο) – έχουμε πολλές ιδέες π.χ. αγώνες δρόμου με σύγριση χρόνων και απλή στατιστική/αριθμητική ανάλυση τιμών. Ή δασκάλα/ό δάσκαλος θα πρέπει να κάνει τέσσερεις αγώνες(όλους τους μαθητές μιας τάξης και μετά τους πρώτους τρεις ατομικά ώστε να καταγράψει χρόνους με ακρίβεια με χρονομετρητή(κινητό)). Επίσης θέλουμε να πραγματοποιθεί η ιδέα της αμμίλας ίσος μέσα από μαθηματικούς διαγωνισμούς.
    Δʹ: ήθελα να προτείνω να βρούμε δραστηριότητες με τους κανόνες της τάξης που να εντάσουν τα μαθηματικά – πχ να μετράμε την απόδοση ενός μαθητή σε ήσυχο περιβάλον έναντι όχι, να μετράμε την απόδοση μαθητών που συνεργάζονται έναντι μαθητές που εργάζονται μόνοι τους.
    Αυτά για τώρα.
    Βασίλης

    #540

    Χαιρετώ τον Βασίλη και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

    Διάβασα αυτά που γράφει ο Βασίλης και τις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνει για τους αγώνες δρόμου και την εμπλοκή των μαθηματικών. Οι μαθηματικές έννοιες οι οποίες μπορεί να εμπλακούν σε αυτούς τους αγώνες δρόμου εκτός από τη στατιστική, δηλαδή οργάνωση δεδομένων, μπορεί να είναι η μέτρηση του χρόνου με τις υποδιαιρέσεις της (ώρα, λεπτά, δευτερόλεπτα), αλλά και η εκτίμηση του χρόνου. «Πόσο περίπου θα διαρκέσει;»
    Βασίλη εσύ νομίζω έχεις τη Δ’ τάξη, μάλλον έχει τελειώσει η διδασκαλία της προπαίδειας ή διδάσκεται και στην Δ’ τάξη; Στην Ελλάδα διδάσκεται στην Β’ και Γ’ τάξη. Βέβαια άσχετα με ποια τάξη διδάσκεται πολλοί μαθητές έχουν προβλήματα με την προπαίδεια.
    Σχετικά με τη μάθηση της προπαίδειας έχω γράψει μια εκλαϊκευμένη επιστολή προς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς την οποία καλό είναι να διαβάσουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

    2η Επιστολή

    Αυτό που λέει ο Βασίλης να συνδέσουμε τη μάθηση της προπαίδειας με γλωσσικές εκφράσεις είναι πολύ ενδιαφέρον και ίσως θα μπορούσε να βοηθήσει και η κυρία Ματθαιουδάκη και οι άλλοι εκπαιδευτικοί. Επειδή η μάθηση της προπαίδειας συνδέεται και επηρεάζεται πολύ από την απομνημόνευση, μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως μνημονικά βοηθήματα γλωσσικές ρήμες. Π.χ. ‘οκτώ η εννιά εβδομήντα δύο, θα το βάλω στο αρχείο’. Το θέμα αυτό δεν έχει μελετηθεί και δεν υπάρχουν γλωσσικές ρήμες για τη μάθηση της προπαίδειας ούτε στα Ελληνικά.

    Με φιλικούς χαιρετισμούς!
    Μπάμπης Λεμονίδης

    #541

    vguidoglou
    Συμμετέχων

    Γεια σας κ Λεμονίδη,
    Σας ευχαριστώ παρά πολλή για την απάντηση σας και για της ιδέες για την προπαίδεια. Καταλαβαίνω την σκεπτική πως πρώτα πρέπει να δοθεί έμφαση στην διαδικασία/άσκηση του πολλαπλασιασμού και σαν δεύτερη φάση την μάθηση του Πυθαγορείου πίνακα.
    Κοιτάζω να σπάσω τους πολλαπλασιασμούς σε ασκήσεις μαθηματικές οι οποίες μιμούνται τον τρόπο σκέψεις επίλυσης προβλημάτων πολλαπλασιασμού και έπειτα να εντάξω της εφαρμογές(προς το παρών θα επισκεφτώ το εμβαδό και θα δώσω προβλήματα με εικόνες σε θέματα διατροφής π.χ. αν τρώω δύο μήλα την ημέρα τότε ποσά μήλα τρώω σε ένα μήνα, σε πέντε μήνες). Κατόπιν προσπαθώ να ενώσω δύο θέματα μετάξι τους: τον πολλαπλασιασμό και το place value(πιστεύω πως το κεφαλαίο τον δεκαδικών αριθμών θα έρθει πιο εύκολο στα παιδιά αν μπορέσουν να φανταστούν την θέση της μονάδας, δεκάδας, εκατοντάδας ως ένα, δύο, τρία πολλαπλάσια του δέκα).
    Μέχρι τώρα συμπληρώσαμε έναν πίνακα με την προπαίδεια μέχρι το είκοσι για εξάσκηση πρόσθεσης και παρατήρηση μοτίβων.
    Επίσης κάνουμε εξάσκηση στο να μετράμε ανά 2,3,4,6,7,8 και 9 για να βοηθήσουμε στους εν μέρη νοερούς υπολογισμούς πολυψηφίων πολλαπλασιασμός και στην διαίρεση.
    Παιχνίδι σε ζευγάρια το παίζουμε κάθε εβδομάδα: product game http://illuminations.nctm.org/activity.aspx?id=4213
    Σαν δεύτερη φάση θα διδάξουμε πολλαπλασιασμούς 2×1 ψηφία. Θέλω να χρησιμοποιήσουμε τα ελληνικά για την διδασκαλία τον αλγόριθμων που χρησιμοποιούνε στο Αμερικανικό πρόγραμμα: να εξηγήσουμε την μέθοδο, να αναλύσουμε την μέθοδο, να προσφέρουμε οπτικό υλικό και ζωγραφική σαν μέθοδο και να φτάσουμε στην νοερή εξέταση στους καλούς μαθητές όλα στα Ελληνικά αλλά πιστεύω πως είναι δύσκολο.

    #543

    Αγαπητέ Βασίλη και άλλοι εκπαιδευτικοί

    σχετικά με τα γραφήματα στις τάξεις Κ, 1 και 3 grade. Έστειλα στο Βασίλη ένα σχετικό κεφάλαιο από βιβλίο.

    Για νηπιαγωγείο το πρόγραμμα Commone Corre αναφέρει τον παρακάτω στόχο

    Classify objects and count the number of objects in each category.
    Classify objects into given categories; count the numbers of objects in each category and sort the categories by count. (Limit category counts to be less than or equal to 10.) CC.K.MD.3

    Στόχος δηλαδή είναι να ταξινομούν πράγματα δηλαδή να τα διαχωρίζουν σε διάφορες ομάδες και μετά να μετρούν τα αντικείμενα της κάθε ομάδας. Βλέπετε το παράδειγμα στη σελ. 438 Figure 21.2 και σελ. 441 Figure 21.6 καθώς και σελ. 440 figure 21.5.

    Σχεδόν ίδιος είναι και ο στόχος στην Α’ τάξη και μπορεί να γίνουν παρόμοια πράγματα αλλά με περισσότερες κατηγορίες όπως λέει το πρόγραμμα μέχρι τρεις.

    Για την Γ’ Τάξη υπάρχει ο παρακάτω στόχος:

    Draw a scaled picture graph and a scaled bar graph to represent a data set with several categories. Solve one- and two-step «how many more» and «how many less» problems using information presented in scaled bar graphs. For example, draw a bar graph in which each square in the bar graph might represent 5 pets. CC.3.MD.3

    Για τα picture graph και bar graph υπάρχουν πολλά να δείτε στο ίντερνετ π.χ. http://www.onlinemathlearning.com/bar-picture-graph.html

    Σας χαιρετώ!

    Μπάμπης

    #572

    Αγαπητοί εκπαιδευτικοί

    μετά τη συνάντηση που είχαμε την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018 στέλνω τη διαφάνεια της παρουσίασης στο Βασίλη για να σας τη δώσει.

    Σας χαιρετώ!

    Μπάμπης Λεμονίδης

Επισκόπηση 6 δημοσιεύσεων - 1 έως 6 (από 6 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.