Η άποψή μου είναι ότι τα παιδιά αντιστέκονται ακόμα να χρησιμποιούν τους νοερούς υπολογισμούς στο σχολείο. Δείχνουν όμως ότι έχουν αναπτύξει μια δικιά τους λογική για να επιλύουν καθημερινά προβλήματα μαθηματικών έξω από το σχολείο, που πολλές φορές είναι πιο πολύπλοκα από αυτά που καλούνται να λύσουν εκεί.
Μαθητής μου στην Πέμπτη τάξη του δημοτικού, κατ’ ιδίαν όταν του κάνω ερωτήσεις με χρηματικά ποσά και δεκαδικά ψηφία, απαντάει κάνοντας νοερούς υπολογισμούς με μεγάλη ευκολία. Δεν μπορεί όμως να κάνει τους ίδιους υπολογισμούς στην τάξη, ούτε στο χαρτί ούτε νοερά.
Νομίζω ότι ο λόγος είναι ότι μέσα στην τάξη δεν χρησιμοποιεί αυτά που έχει μάθει έξω από το σχολείο
(μηχανισμούς για να επιλύει καθημερινά προβλήματα) και προσπαθεί να τα λύσει με τη χρήση των μεθόδων που έχει μάθει μέσα στο σχολείο.
Να σημειώσω ότι γενικά οι επιδόσεις του συγκεκριμένου μαθητή δεν είναι και οι καλύτερες, το αντίθετο θα μπορούσα να υποστηρίξω.